My LoVeLy LiFe

My LoVeLy LiFe

Balik Alor Setar sempat pergi shopping kat Jakel


Hi all, ini last story kat kampung, it is shopping larr.. kebetulan susu anak aku dah habis so alang2 kat Alor Setar borong je banyak sikit sebab memang murah betul harga dia berbanding harga kat KL. Tapi itulah kalau ada duit lebih boleh la beli banyak2, kalau duit cukup2 je macam manakan? 

Aku, my sis, adik ipar, my mom and my brother also anak buah aku Irfan. Syafiq kena ikut because dia la kena dukung si Irfan hehehehe.. tempat yang pertama kami tuju adalah bank hahahahahaaha masing2 ambil duit sebab gaji baru masuk huhuhu.

Tempat kedua is kedai susu. Story bab kedai nie memang best kedai dia baru bukak kawasan dia pun building baru lagi dekat la dengan rumah my mom, aku masa tu dalam pantang anak yg pertama, Aqil so masa pembukaan tu memang murah sangat2 susu yang anak aku minum nie, bertin2 aku beli kalau ada tin besar aku terus beli sebab memang murah pun dan tak rugi. barang lain pun ada tapi masa tu tak banyak lagi tapi memang cantik aku suka ada jugak aku beli baju untuk anak aku hehehehe, padahal anak aku kecik lagi hehehehe. Aku beli 3 kotak susu + seluar untuk my girl + then aku nampak sun glass macma murah so beli lah warna merah untuk abang dan warna kuning untuk my girl :) selamat dorang suka :)

Second places we go to Pekan Rabu, tempat nie memang famous kalau datang Alor Setar rugi kalau tak singgah Pekan Rabu. Kat sini banyak barang tradisional seperti tikar, makanan tradisional, barang2 kraftangan, telekung, tudung saji, tudung pun ada jugak. So masing2 carilah apa yang berkenan di hati aku beli tikar alas meja dan kuih loyang.

Third places kami pergi Jakel, Tahun nie semua raya kat kedah so kena plan nak beli baju colour apa, my sis yg kat Australia pun nak balik jugak lagi happening kan. Dekat 2 jam jugaklah kat Jakel sebab nak matchkan kain baju melayu dengan baju kami yg perempuan nie... hhhmmmmmm cari punya cari akhirnya jumpa jugak, alhamdulillah.

The last places kami pergi mall pasific, my mom la tiba2 cakap ermmm mak nak beli bra kejab nie so kami pun cakap boleh je, alih2 singgah mall pasific tu then my mom said "mak selalu pakai brand yang nie je yang lain tak sedap" kami pun said "ok" :) nak tahu bila sampai je kat situ harga sehelai rm99.00 ohw.. patutla suka sebab harga pun quite expensive. Then jalan2 lagi nampak pulak baju baby ada offer... apa lagi kami pun beli la kat anak masing2.. hehehehee..

Selesailah bershopping then dalam gambar tu lah hasilnya heheheeh:)          

No comments:

Post a Comment