My LoVeLy LiFe

My LoVeLy LiFe

hurayyyyyyyy!!!!! rumah dah dapat kunci :))

Akhirnya dapat jugak kunci rumah walaupun dah lama sangat proses rumah nie... hhhmmmmmm..  masa pergi ambik kunci rupa-rupanya yg handle file kami tu dia memang bermasalah... dah kena berhenti kerja dah... hhhmmmmmm sabar jelah...

suka sangat dapat kunci tapi kena bayar rm 550 jugak sebab pemaju nak tukar nama air, api and what everlah dari nama pemaju kepada nama pembeli dan air, api memang dah ada syok betul :).. then ptg tu terus pergi tengok rumah.... hhhmmmmmmm nak tahu cerita .... panjang ceritanya tak apa aku pendekkan ye...


Dulu-dulu masa pergi tak ada orang duduk lagi walaupun rumah dah siap lama dah... tapi kali nie kami pergi waahhhhhh!!! meriah betul boleh kata semua barisan rumah aku dah duduk dan barisan rumah depan aku pun dah duduk ....best betul.... yang dasyat lagi semua pakat-pakat (bahasa utara) renovate rumah.. buat gate, tembok, grill, waaahhhhhhh semangat pulak aku rasa...

Nak dijadikan cerita aku pun turut sama terjebak dengan renovate nie, mana taknya rumah sebelah aku dia renovate rumah pecah gate + buat tembok kiri kanan dan rumah aku buruk dah nampak buruklah, sebelah ada tembok dengan tak simen pulak tu di simena belah dia jer.. sabarjelah dan sebelah lagi jaring2 tu... burukan.. hhhmmmmmm tu yg aku pun naik jugak tembok + grill satu rumah +tile porch depan+ pecah gate depan so boleh masuk 2 kerete + main gate panjang +tile bhgn belakang dan letak awning :) semua tu dalam 10K :) sepatutnya 15K entah kenapa dia kesian kot kat kami macam budak2 jekan dengan anak kecik 2 orang so bagi la murah.. tapi bagus, siap boleh pilih nak grill macam mana, tile nak colour apa, corak macam mana, gate nak palang tebal ke rapat2 ...hhhmmmmmmm  bagus la.. tapi dia cakap kat kami kalau org tanya kos rumah aku berapa dia suruh cakap 15k hehehehe... :)) 



No comments:

Post a Comment